Friday 9 February 2018

MAJLIS PENUTUP/PENANGGUHAN PROGRAM TRANSISI TAHUN 1 SK TMN MAHSURI 2018

Majlis Penutup Program Transisi SK Taman Mahsuri telah berlangsung pada 22 Isnin 22 Januari 2018. Majlis Serba Sederhana telah berjaya diadakan dengan ceria dan bersemangat.
Majlis Penutup Transisi Tahun Satu adalah kemuncak kepada Program Transisi Tahun satu yang telah dijalankan selama 3 minggu bermula dari 1 Januari 2018 hingga 18 Januari 2018. Majlis Dirasmikan dan disempurnakan Oleh Tuan Guru Besar SK Taman Mahsuri, En. Azmi Bin Yahaya.

Program Transisi ini merupakan satu inisiatif untuk mempersiapkan murid-murid tahun 1 dan membiasakan diri mereka dengan aktiviti harian dan persekitaran sekolah sebelum memulakan sesi pembelajaran sebenar.

Semua murid Tahun 1 sudah bersedia untuk mengikuti murid-murid yang lain bagi mengikuti pelajaran yang sebenarnya. Tahniah dan terima kasih kepada semua Ibu Bapa, Pentadbir Sekolah, Penyelaras Tahun 1 & guru-guru Tahun 1 yang begitu komited menyediakan murid-murid Tahun 1 sepanjang tiga minggu ini.


Tayangan Video Program Transisi  Tahun 1

Akhir Kalam Penutup Bicara,

"Bertanam huma di terbit fajar,
Huma di tepi pepohon talang,
Murid tiada jemu wajib belajar,
Agar masa depan gilang gemilang"

 "Dayung kolek ke Alor Tajar,
Hujung muara kita bertamu,
Murid yang baru sedia belajar,
Guru mengajar tiadanya jemu"

No comments:

Post a Comment

SEMAKAN ID FROG VLE

ID YES FROG VLE GURU

    SENARAI SEMAKAN ID YES GURU 2018        ARAHAN 1. Taip No Kad Pengenalan Tuan/ Puan tanpa tanda - cth 765432021234 2. ...