Monday 14 January 2019

PROGRAM PERJUMPAAN WARIS/TEMU SUA WARIS/TEMU BINCANG WARIS TAHUN 6 (CALON UPSR 2019) KALI PERTAMA

     PROGRAM PERJUMPAAN WARIS TAHUN 6 / TEMU SUA WARIS TAHUN 6 

(CALON UPSR 2019)





          Kejayaan pendidikan para murid merupakan kayu ukur kepada kejayaannya di masa hadapan.  Justeru itu, program perjumpaan dengan waris/Program Temu Bincang/Program  untuk berbincang tentang permasalahan murid perlu diadakan dari masa kesemasa. Perbincangan awal di antara para ibu bapa dengan guru mungkin dapat meningkatkan motivasi murid untuk belajar dengan lebih proaktif lagi.



        Program ini dilaksanakan bertujuan untuk mewujudkan hubungan dua hala antara guru-guru dan ibu bapa murid tahun 6 dalam memastikan kejayaan yang cemerlang dalam UPSR. Program ini juga bertujuan untuk memberi pendedahan kepada ibu bapa tentang program- program bagi menghadapi peperiksaan yang telah dirangka untuk sepanjang tahun. Ibu bapa juga diharap lebih fokus dan dapat memberi perhatian yang lebih terhadap anak-anak. Program ini mendapat sambutan yang amat menggalakkan oleh ibu bapa murid tahun 6 berbanding tahun terdahulu. Di harapkan pencapaian UPSR bagi tahun ini adalah lebih baik dari tahun-tahun terdahulu.
Berikut adalah rangkuman lensa program tersebut.





No comments:

Post a Comment

SEMAKAN ID FROG VLE

ID YES FROG VLE GURU

    SENARAI SEMAKAN ID YES GURU 2018        ARAHAN 1. Taip No Kad Pengenalan Tuan/ Puan tanpa tanda - cth 765432021234 2. ...